środa, 26 września 2012

Wprowadzenie do świata Mrocznej Wieży...


Autor: Stephen King
Tytuł: Mroczna Wieża I. Roland
Tytuł oryginału: The Dark Tower I. The Gunslinger
Wydawca: Albatros
Rok wydania: 2002
Tłumaczenie: Andrzej Szulc
ISBN: 83-8808-784-3
Stron: 256

Pierwszy tom z siedmio- (a jak się okazało ostatnio ośmio-) częściowej serii pod tytułem Mroczna Wieża, stanowiące opus magnum Stephena Kinga, powstałe w latach 1970-2004 a także później...

Książka na początku jest bardzo, bardzo ciężka... Można by rzec, że nudna jak flaki z olejem... Spotykamy Rolanda Deschaina (ostatniego rewolwerowca), który podąża za tajemniczym Człowiekiem w Czerni... Akcja przez cały czas toczy się na wielkiej rozległem Pustyni, rodem z Dzikiego Zachodu...

W drodze Roland wspomina to wszystko, co miało miejsce zanim go spotkaliśmy... I tutaj pojawia się bardzo ciekawy sposób prowadzenia akcji... Roland idzie do przodu, a wydarzenia przedstawione ukazane są w przeciwnym kierunku... Z początku się tego nie zauważa...

Wszyscy miłośnicy Mrocznej Wieży powinni poznać ten tom... Nie jest on łatwy (jak podróż przez Pustynię), ale zakończenie wynagradza nam trud tejże wędrówki... Koniec tomu jest mistrzowski... Oczywiście książkę gorąco polecam...

Ocena: 6/10

Zapraszam także na:

2 komentarze:

  1. Hej, znalazłam Twoją recenzję na "Lubimy Czytać". Mam takie pytanie, czy przeczytałeś cały cykl "Mroczna Wieża"? Ja powiem szczerze zatrzymałam się na poczatku III tomu. Mam jednak zamiar kontynuować czytanie. Zastanawiam się jednak, czy warto. Sama idea odnalezienia wieży po II tomie wydaje mi się jakaś bezsensowna i abstrakcyjna. Co Ty sądzisz o całej serii? Warto jednak doczytać do końca? Pozdrawiam :)

    PS. Trochę za dużo wielokropków w tej recenzji (taka mała uwaga)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że warto przeczytać całą serię. Im dalej w las tym jest lepiej, a VII tom to majstersztyk.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń