środa, 12 września 2012

O następstwach dziwnych eksperymentów...


Autor: Stephen King
Tytuł: Podpalaczka
Tytuł oryginału: The Firestarter
Wydawca: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 1999
Tłumaczenie: Krzysztof Sokołowski
ISBN: 83-7255-631-8
Stron: 420

Po przeczytaniu kilku książek z początku i ze środka twórczości pana Kinga więc wziąłem się za coś współczesnego (wówczas)... Mój wybór padł na Podpalaczkę... Całkiem intrygujący opis mnie zachęcił... Jednakże bardzo się zawiodłem na tym opisie, gdyż brzmi ciekawie, a w środku tak ciekawie już nie jest...

Głównym bohaterem jest Andy McGee i jego córka Charlie... Andy i jego żona Vicky zgodzili się na dziwny eksperyment w celu ratowania domowego budżetu... Eksperymentowany środek powoduje zmiany w psychice i pozwala na coś niewyobrażalnego... Andy może wpływać na innych ludzi... Vicky ma zdolności telekinezy, natomiast Charlie potrafi wywoływać ogień na odległość...

Książka zaczyna się na tym jak Andy i Charlie ucieka przed tajniakami w celu ratowania własnego życia... Niestety książkę czyta się strasznie mozolnie... Niby pościg, ale jakoś taki nie wciągający... Niby coś się dzieje, ale jakoś tak na siłę...

Nie mogę tej książki nie polecić, gdyż jest to książka Stephena Kinga i każdy musi sobie wyrobić własne zdanie... Mnie w każdym razie nie za bardzo się podobała...

Ocena: 5/10

Zapraszam także na:

2 komentarze:

  1. Uuu, czyli nie ma szaleństwa. Dzieł Kinga jeszcze żadnego nie przeczytałam, ale planuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry masz plan i należy jak najszybciej zacząć go wprowadzać...

      Usuń