czwartek, 23 sierpnia 2012

Dla miłośników thrillerów medycznych w sam raz...


Autor: Ken McClure
Tytuł: Strategia skorpiona
Tytuł oryginału: The scorpion's advance
Wydawca: Amber
Rok wydania: 2004
Tłumaczenie: Maciej Pintara
ISBN: 83-241-1797-0
Stron: 160

Wiele osób wie, że Ken McClure (właściwie Ken Begg) jest mistrzem thrillerów medycznych... Dla mnie nie jest to ulubiony autor, a po jego książki podejrzewam, że sam bym nie sięgnął... Gatunek przez niego tworzony nie podchodzi mi... Dlatego też przeczytanie tej książki zajęło mi prawie 7 lat... W moje ręce dostała się dzięki uprzejmości Dziennika Polskiego (który w pewnym czasie dołączał do gazety książkę za 2 złote)... Strategia Skorpiona jest siódmą z nich...

Książka opowiada o śmierci pewnego izraelskiego studenta, będącego na wyjeździe do Anglii na stypendium... Po sekcji zwłok okazuję się, że w jego ciele wykryto bardzo dziwny i tajemniczy preparat... Naukowcy pracujący w Surrey próbują dojść w jakim celu powstał ów preparat...

W tym momencie na scenę wkracza główny bohater książki, Neil Anderson... Jest to młody bakteriolog, który wyrusza do Tel Awiwu... Niestety to postać do mnie nie trafia, gdyż wspomniany bohater jest naukowcem, a w pewnych momentach autor robi z niego superagenta a la James Bond... Niestety jedno do drugiego średnio mi pasuje i ogólnie psuje odbiór lektury...

Książka sama w sobie nie jest zła, ale jak wspomniałem nie jest to mój ulubiony gatunek... Dla miłośników thrillerów medycznych może być bardziej przystępna... I tej grupie pragnę polecić te książkę...

Ocena: 4/10

Zapraszam także na:

2 komentarze:

  1. Nigdy wcześniej nie czytałam podobnej książki i chyba na chwilę obecną nie odczuwam takiej potrzeby :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego nie wszystkim ją polecałem ;)

    OdpowiedzUsuń