środa, 4 lipca 2012

Prawdziwa przyjaźń nie zna granicy wieku...

 
 Autor: Eric-Emmanuel Schmitt
Tytuł: Pan Ibrahim i kwiaty Koranu
Tytuł oryginału: Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran
Wydawca: Znak
Rok wydania: 2004
Tłumaczenie: Barbara Grzegorzewska
ISBN: 83-2400-470-X
Stron: 62
 
Genialne w swojej prostocie opowiadanie Schmitta, znanego z pięknej powieści "Oskar i pani Róża" a także wielu wielkich tytułów...

Bohaterami opowiadania są 11-letni Żyd Mojżesz, na którego wszyscy mówią Momo, oraz pan Ibrahim (właściciel sklepu), którego wszyscy nazywają Arabem, chociaż nim nie jest... Z biegiem akcji obydwaj poznają się ze sobą... Momo odkrywa prawdy życiowe pana Ibrahima, nazywane przez niego kwiatami Koranu...

Czytając książkę sami możemy skorzystać z tych nauk... Mimo krótkiego tekstu jest całe morze treści... Wiele można się nauczyć, tak jak nauczył się Momo...

Jest to moje pierwsze spotkanie z tym autorem, ale na pewno nie ostatnie... Opowiadanie to zdecydowanie polecam...
Ocena: 9/10
 
Zapraszam także na:

2 komentarze:

  1. Ta książka to było również moje pierwsze spotkanie z tym autorem. I o ile nasłuchałam się, jak świetne jest "Oskar i Pani Różna" (której to pozycji akurat nie mogłam zdobyć) to zawiodłam się czytając tą książkę. Nie podobało mi się tak, jak tobie, chociaż faktycznie pewien wymiar symboliczny i nauczający wpłynął na mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo mi przypadło do gustu! Najmocniej zaciekawił mnie aspekt religijny - ksiądz gromadzący żydowskie księgi i symboli i żydowskie dziecko zafascynowane katolickim kościołem.

    OdpowiedzUsuń