czwartek, 11 października 2012

Czy życie w pojedynke ma sens??...


Autor: Dawid Kornaga 
Tytuł: Single +
Tytuł oryginału: j/w
Wydawca: Filar
Rok wydania: 2010
Tłumaczenie: brak
ISBN: 978-83-61995-18-0
Stron: 244

Powieść polska pisana prozą żyje i dzięki Bogu ma się całkiem dobrze... Dlaczego polscy czytelnicy wracają poglądami do dawnych czasów, do czasów Stanisława Jachowicza, gdy często padały słowa: "Cudze chwalicie swego nie znacie, sami nie wiecie co posiadacie"...

Dawid Kornaga jest jednym z tych autorów, dzięki którym powieść polska ma się dobrze... A jedna z jego ostatnich powieści jest naprawdę niesamowita... Powieść "Single +" opowiada o grupie ludzi z tak zwanych wyższych sfer... Mamy tutaj dziennikarza, accountkę, dyrektor programowy znanej stacji, aktorka, malarka... Każdy z nich ma wszystko czego zapragną, pieniędzy, seksu kiedy, chcą i jak chcą, a także z kim chcą... Jednak mają także swoje defekty... Dziennikarz jest alkoholikiem, accountce nie podoba się jej wygląd, dyrektor ma depresję itd... Drogi tych osób w dziwny sposób się przecinają tworząc mieszankę wybuchową, która wcześniej czy później wybuchnie... Przez większość książki miałem skojarzenie z filmem "Egoiści" w reżyserii Mariusza Trelińskiego z gwiazdorską obsadą: Olafem Lubaszenko, Magdaleną Cielecką, Janem Fryczem czy Rafałem Mohrem...

Z początku książkę czyta się troszkę ciężko, ale później akcja nabiera tempa i wówczas już nie chce się odkładać książki na potem, ale już chce dokończyć i dowiedzieć jak się zakończą perypetie bohaterów tejże powieści... Na uznanie zasługuje fakt, że autor ciągle pisze w pierwszej osobie, umiejętnie wczuwając się w różne osoby (tak różne od siebie)... Oczywiście książkę polecam wszystkim, a w szczególniości polskofobom, którzy boją się polskiej literatury jak diabeł święconej wody...

Za lekturę dziękuję Wydawnictwu Filar, od którego dostałem książkę do recenzji...

Ocena: 7/10

Zapraszam także na:

3 komentarze:

  1. Jeśli książka wpadnie mi w ręce, chętnie przeczytam. Moim zdaniem Kornaga to pisarz warty uwagi. Czytałam jego "Rzęsy na opak" - historię o dziewczynce z patologicznego domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie ją zacząłem, ale miałem już ją sporą chwilę temu czytać...

    OdpowiedzUsuń
  3. oho :) chyba coś dla mnie! Ja się boję polskiej literatury... :) chociaż ostatnio powoli zaczynam czytać co nieco :)

    OdpowiedzUsuń